آخرین اخبار
کد خبر: ۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
زالی:‌
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایجاد اعتماد در حوزه سلامت و پزشکی از مهمترین رسالت‌های روابط عمومی برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت جامعه است.

به گزارش دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا زالی امروز(یکشنبه) در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت فرارسیدن 17 می روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، گفت: در جریان بیماری کرونا روابط عمومی نقش مهمی را در ایجاد رابطه مستمر و پویا با مردم و ایجاد افکار مثبت و همچنین زدودن افکار ابهام آلود ایفا کرد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید کانون های ایجاد کننده اعتماد عمومی برای بالا بردن سرمایه اجتماعی جهت استقبال مردم از پروتکل های بهداشتی باشند گفت: اگر از سوی مردم به حوزه سلامت، پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی اعتماد وجود نداشته باشد، عمل به پروتکل های بهداشتی کمرنگ خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاثیر اپیدمی کرونا بر ابعاد مختلف زندگی از جمله ابعاد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و ارتباطی گفت: بازتاب های پیپچیده این ویروس، باعث تغییر بخشی از عملکرد روابط عمومی دانشگاه نیز شده است.

زالی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا توانایی روابط عمومی دانشگاه را محک زد، یادآور شد: هیچگاه مانند امروز شاهد گشوده شدن دریچه های روابط عمومی در حوزه سلامت به روی مردم نبوده ایم.

وی همچنین ارتقای سرمایه اجتماعی نهادهای سلامت محوری همچون دانشگاه های علوم پزشکی را در جریان کرونا مرهون نقش روابط عمومی عنوان کرد و گفت: با آغاز جریان کرونا، شاهد مراجعه پرتواتر مردم نسبت به گذشته به این نهاد ها بوده ایم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران آموزش همگانی برای ارتقای بهداشت فردی، استمرار فاصله گذاری اجتماعی، تقویت حس خطر نسبت به ویروس و حساسیت بیشتر نسبت به بیماری را از مهمترین راهبردهای روابط عمومی در جریان شیوع اپیدمی کرونا عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش مهم و راهبردی روابط عمومی در مدیریت بحران کرونا، گفت: روابط عمومی در مدیریت کرونا برای مسئولان دانشگاه نقش دیده بانی هوشمند را داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: