کد خبر: ۴۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در نشست فصلی مدیران عامل سازمان‌های پایانه های مسافربری شهرداری‌های کشور مطرح شد؛
در طول سال گذشته 19 میلیون سفر با 290 میلیون مسافر صورت پذیرفته است که عمده‌ی آن از طریق پایانه‌های مسافربری بوده است.

به گزارش شروع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سامانه نظارت آنلاین بر 15 هزار دستگاه اتوبوس برونشهری نصب و سامانه پیامکی 110120 نیز برای گزارش تخلفات رانندگان ناوگان برونشهری راه‌اندازی شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست با اشاره به جایگاه مهم سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری در عرصه حمل و نقل درونشهری و بین شهری گفت: این سازمان‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر نیازمند نگاه مدیریتی و گفتمان جدید هستند.
جمالی‌نژاد افزود: در حوزه مدیریت پایانه‌های مسافربری حمل و نقل عمومی همچون برخی دیگر از عرصه‌های مدیریت شهری، نیازمند تحول جدی هستیم.
وی تصریح کرد: در بحث پایانه‌ها و مدیریت آنها همراه با تحولات شهری حرکت نکرده‌ایم و چند سالی است که در این حوزه نگاه نو و تحولات را کمتر شاهد بودیم، بنابراین نیازمند نگاه نوآورانه و خلاقانه هستیم که بسیار می‌تواند کمک‌رسان در این حوزه باشد.
وی همچنین بر بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه برای انجام اقدامات این سازمان ها تاکید کرد.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: امیدواریم با تشکیل کارگروه کاری مشترک بین پلیس راهور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم ضمن بررسی مسایل و مشکلات مرتبط با سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری، برخی مشکلات حوزه کاری آنها را رفع کنیم.
در ادامه سردار سیدکمال هادیانفر، ‌رییس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از 90 درصد از جابجایی‌ها در سطح کشور از طریق زمینی صورت می‌پذیرد و درصد کمی را حمل و نقل‌های هوایی، ریلی و دریایی تشکیل می‌دهد.
وی افزود: در طول سال گذشته 19 میلیون سفر با 290 میلیون مسافر صورت پذیرفته است که عمده‌ی آن از طریق پایانه‌های مسافربری بوده است.
هادیانفر با بیان اینکه مدیران پایانه‌ها نقش موثری در کاهش حوادث و سوانح ناوگان حمل مسافر دارند، گفت: در دو ماهه اخیر تعداد تصادفات ناوگان حمل مسافر افزایش قابل توجهی داشته و در تصادفات منجر به فوت و جرح ناوگان عمومی حمل مسافر، 81 درصد رانندگان اتوبوس مقصر بوده‌اند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه نظارت بر پایانه‌های حمل مسافر موضوع بسیار جدی است، افزود: دستگاه‌های متولی حوزه پایانه‌ها نسبت به انجام وظایف باید خود بیش از پیش اقدام کنند؛ رانندگان به علت میزان درآمدشان بیش از ساعت مقرر رانندگی می‌کنند که ریسک تصادف را بالا می‌برد؛ همچنین رانندگان باید از محل استراحت مناسبی در محل پایانه‌ها بهره‌مند گردند.
وی با اشاره به لزوم کنترل ناوگان حمل مسافر از مبدا گفت: کنترل‌های فنی اتوبوس‌ها پیش از شروع سفر موضوع حساسی است؛ اتوبوس پیش از خروج از پایانه باید به صورت دقیق از لحاظ سلامت فنی، صوری نبودن صورت وضعیت، رعایت ساعت کاری استاندارد توسط راننده و… مورد بازبینی دقیق قرار گیرد.
سردار هادیانفر با ذکر اینکه سامانه نظارت در 15 هزار دستگاه اتوبوس نصب شده است، گفت: علاوه بر آن، سامانه پیامکی 110120 نیز در اختیار مسافران است که می‌توانند تخلفات ناوگان را به پلیس گزارش کنند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش رانندگان حمل مسافر خاطرنشان کرد: چنانچه رانندگان از طریق دستگاه‌های مسؤل ملزم به طی ادوار آموزشی شوند حاضریم نسبت به آموزش رانندگان از طریق اعزام افسران راهور اقدام کنیم تا رانندگان در خصوص دلایل وقوع تصادفات و راهکارهای پیشگیری از آن آگاه گردند.
رییس پلیس راهور ناجا عدم توجه به جلو را شایع‌ترین علت تصادفات در بین رانندگان اتوبوس عنوان کرد و گفت: استفاده از تلفن همراه و تماشا کردن تلویزیون‌های منصوبه در مقابل رانندگان از عمده دلایل عدم توجه به جلو آنان است. تخلفات سرعت و انحراف به چپ در رتبه‌های بعدی شکل‌گیری تصادفات ناوگان حمل مسافر می‌باشد.
 

برچسب ها: شروع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: