کد خبر: ۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران طی نشستی در سازمان فاوای شهرداری، هوشمندسازی فرایند صدور پروانه و گواهی ساختمان و شهروند محور شدن آن را اجتناب ناپذیر دانست.





به گزارش شروع آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، نشست تخصصی بررسی فرایند صدور پروانه و گواهی ساختمانی با حضور محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا، رضا عباسی، مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 و نمایندگان قسمت‌های مختلف شهرداری تهران، شورایاری‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک شهر در روز پانزدهم بهمن ماه به میزبانی سازمان فاوا برگزار شد.
محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با تقدیر از اقدامات سازمان فاوای شهرداری در حوزه هوشمندسازی گفت: با توجه به اینکه شفافیت، هوشمندسازی، پاسخگویی، مبارزه با فساد و اصلاح روندها جزو اهداف این دوره از مدیریت شهری است، بنابراین نیازمند تغییر پارادایم هستیم و هوشمندسازی فرایند صدور پروانه و گواهی ساختمان و شهروند محور شدن آن اجتناب ناپذیر است.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به گذشت بیش از یک دهه از تصویب قوانین مربوط به ارائه خدمات حوزه صدور پروانه گفت: لازم است برای جلوگیری از فساد، رعایت قوانین طرح تفصیلی و تسهیل‌گری در ارائه خدمات، تغییراتی صورت گیرد. مثلاً بعد از گذشت هفت سال از تصویب طرح تفصیلی هنوز برخی بخشنامه‌های گذشته برچیده نشده است.
سالاری با تأکید بر اینکه اهم مراودات مردم و شهرداری در حوزه شهرسازی است، گفت: در حال حاضر شهروندان برای انجام کارهای مربوط به این حوزه باید هم به شهرداری‌های مناطق و هم به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.
محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه این نشست ضمن تشریح حوزه‌های مأموریتی سازمان و فرایند هوشمندسازی تهران، شرح اقدامات مربوط به صدور پروانه و قابلیت آن‌ها در هوشمند شدن را توضیح داده و با اشاره به غیرحضوری شدن برخی مراحل صدور پروانه تا پایان سال گفت: باید به دنبال راهکارهای مؤثر برای رفع مشکلات این حوزه باشیم و در این راه، اصلاح فرایندها ضروری است. بسیاری از مراحل مربوط به صدور پروانه می‌بایست تغییر کند تا پس از اعمال هوشمندسازی مراحل، زمان صدور پروانه نیز کوتاه شود.
رضا عباسی، مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه نیز در ادامه این نشست با اشاره به تجربه برون سپاری برخی خدمات شهرداری به دفاتر، اظهار امیدواری کرد مشکلات مربوط به حوزه اجرایی دفاتر حل شده و تسهیل و تسریع ارائه خدمات در آینده گسترش و بهبود یابد.
سپس محمدباقر دشتگرد، مدیرعامل موسسه فناوران با مروری بر درخواست‌های ثبت شده در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، آمار و ارقام مربوط به فرایند صدور پروانه را ارائه کرد و گفت: 80 درصد مراجعات مردم به این دفاتر مربوط به حوزه‌هایی غیر از شهرسازی است.
در پایان این نشست، فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 با اشاره به خدمات گسترده شهرداری به مردم، بر تلاش برای ایجاد تصویر مثبت از برند شهرداری و تأثیر فرایند پیچیده ساخت و ساز بر آن تأکید و مدل‌های برنامه‌ریزی قابل استفاده در این خصوص را تشریح کرد.
در انتهای این نشست در زمینه ضرورت‌ استعلام آتش نشانی با حضور قدیری، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی گفتگوهایی صورت گرفت. همچنین مدعوین حاضر در نشست، پرسش‌ها و مشکلات مربوط به حوزه صدور گواهی ساختمان را مطرح کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: