آخرین اخبار
کد خبر: ۲۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
انتقاد يک بازيگر سينما
قربان نجفي بازيگر تلويزيون و سينما درباره فعاليت‌هاي خود در عرصه هنر گفت: در حال حاضر در "تنگه ابوغريب" به کارگرداني بهرام توکلي نقش کوتاه‌اما مهمي‌را بازي مي‌کنم و تا دو هفته ديگر توليد آن به پايان مي‌رسد.
وي افزود: "تنگه ابوغريب" درباره چند روز قبل از قطعنامه جنگ تحمليي ايران و عراق و اتفاقات روي داده در تپه‌هاي شرحاني و تنگه ابوغريب است. مهدي پاکدل، حميدرضا آذرنگ، جواد عزتي و امير جديدي از بازيگران اصلي اين فيلم هستند.
اين بازيگر درباره اثر خود در حوزه تئاتر نيز اظهار کرد: يک نمايش به نام "فلان و چنان" به کارگرداني رضا شاه‌بداغي با اسم قبلي "ماجراهاي فلان و چنان خا‌ن جان" را براي 28 آذر در تماشاخانه سنگلج روي صحنه مي‌بريم. افسانه ميرباقري و مهناز خطيبي از بازيگران اين نمايش هستند. اين اثر به زبان قجري روايت مي‌شود و فضاي عصر قاجار را بيان مي‌کند. موضوع اين نمايش احوالات روزگار زمان قاجار و جنايات آن است که داخل حرمسرا براي يکي از پادشاهان قاجار مي‌اُفتد.
نجفي درباره حضور بازيگران در آثار مختلف و شرايطي که به جهت تداخل بازي در آثار همزمان پيش مي‌آيد توضيح داد: به شخصه ترجيح مي‌دهم دو کار همزمان در بازيگري انجام ندهم چون هم به استرس آن نمي‌ارزد و هم حرفه اي نيست که بازيگر در يک اثر حضور داشته باشد و همزمان در اثر ديگري نقش ايفا کند.
وي ادامه داد: برخي تهيه کنندگان از اين تداخل بازي بازيگران استقبال مي‌کنند، حتي براي کار در پروژه همزمانِ همکار خود هماهنگي به عمل مي‌آورند و با دادن دستمزد کمتر بازيگر را تشويق به ايفاي نقش همزمان در کار ديگر مي‌کنند. من تاکنون به اين شيوه کار نکرده‌ام و تمايلي به انجام آن ندارم.
بازيگر "ستايش" با دسته بندي کردن بازيگري در اين روزها به بازيگر و سوپراستار بيان کرد: يک شخص با بازي مشابه در چند اثر سلبريتي مي‌شود و مردم دوست دارند اين افراد را در آثار بعدي نيز با همان شکل سابق ببينند يعني کاراکتر نمي‌خواهند. بازيگر وقتي به اين مرز مي‌رسد ديگر بازيگر نيست چون بازيگر کسي است که خود را به رنگ نقش درمي‌آورد در حالي که سلبريتي يا سوپراستار خود را به نمايش در مي‌آورد و مردم براي ديدن او نه و نه براي ديدن نقش به سينما مي‌روند. متاسفانه در سينماي ايران به بازيگر اهميت داده نمي‌شود و به سلبريتي اهميت مي‌دهند. 
به گزارش ميزان،نجفي به اهميت توجه بازيگران به مسئله گريم در ايفاي نقش پرداخت و افزود: برخي بازيگران گريم را جدي نمي‌گيرند و از آن اجتناب مي‌کنند يا انجام گريم را با قبول شکل ساده و سطحي آن روي صورت مي‌پذيرند. اين شيوه کار درست نيست، در يک اثر قوي و درست بايد گريم درست و حسابي استفاده شود و اگر بازيگر کاربلد باشد بايد به گريم احترام بگذارد و بداند که "گريم" جزو جدانشدني نقش در اثر است. اولين مرحله ورود به نقش گريم و بعد از آن لباس است که بازيگر را وارد نقش مي‌کند مانند زماني که شما يک ماسک روي صورت مي‌گذاريد و ناخودآگاه شکلک در مي‌آوريد. اين يعني خودتان نيسيد و شکل آن ماسک مي‌شويد. گريم نيز همين وظيفه را دارد و بازيگر را به نقش نزديک مي‌کند.
وي در ادامه تاکيد کرد: به عنوان بازيگر حتي در فيلم‌هايي که گفته مي‌شود نياز به گريم ندارد از گريمور مي‌خواهم که مرا گول بزند و به‌اندازه ناچيز هم که شده است اسفنج بر صورت بمالد تا فکر کنم مرا گريم کرده‌اند چون جدا از اهميت گريم در نقش و يک اثر هنري شخصيت سازي و احساس آن نقش نيز به بازيگر داده مي‌شود.
بازيگر "مزرعه پدري" درباره وجود اساتيد گريم و جوانان در اين عرصه خاطرنشان کرد: اساتيد گريم همچون جلال معيريان شاگردان خود را تربيت مي‌کنند و در کارهاي مختلف قرار مي‌دهند، در حال حاضر هر کسي که يک بار يک گريم ساده انجام مي‌دهد خود را گريمور مي‌داند و به آن مشغول مي‌شود در حالي که اين حرفه سير و سلوک مي‌خواهد و فقط رنگ کردن چهره و سايه زدن نيست بلکه فرد بايد به محيط کار وارد باشد، کاراکتر سازي کند و شناخت‌هاي مختلف از جمله شناخت تاريخي درباره نقش داشته باشد که بتواند با گريم شخصيت سازي کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: